"El profesor mediocre dice. El buen professor explica. El professor superior demuestra.El professor excelente inspira".
William A. Ward.

lunes, 7 de noviembre de 2011

VA DE MESTRES I KUENTALIBROS.


The Beautiful Earth
<a href="http://www.flickr.com/photos/jamesxv7/62339054/" title="The Beautiful Earth por Jaime Olmo, en Flickr">

Les fronteres actuals del coneixament i l'informació.


El fet de que ens hagin publicat el treball de VA DE MESTRES a la pàgina de KUENTALIBROS ens fa veure la importància del que estam aprenent. El que em fet té repercussió molt mes enllà del nostre entorn més immediat. Les possibilitats d'aprenentatge és tornen d'aquesta manera exponencials. El fet d'e elaborar una idea i poder fer-la arribar a gent de tot el món i de la mateixa manera poder conèixer idees pensades arreu del món amb la rapidesa que permet la xarxa, obre possibilitats inimaginables, fins no fa massa, per la transmissió del coneixement i el pensament actual.
De seguida em va venir al cap la pel.licula "El Nombre de la Rosa", basada en una novel.la d'Umbert Eco, esta ambientada a la Edat Mitjana, quan elaborar un llibre era un treball artesanal i de llarga durada, fins i tot, arribaven a fer-lo persones que no sabien llegir, era la millor manera de mantenir el coneixement en secret. A la pel.licula les persones que tracten d'accedir a una lectura concreta moren enverinades, no és vol donar a conèixer el seu contingut. El control del coneixement i la informació ha estat vital per el poders: polític, religiós, econòmic, científic, etc..
Amb el Renaixement va arribar l'impremta, i amb ella és va produir una divulgació de la informació i el saber de L'època enorme en comparació amb l'Edat Mitjana. Aquesta divulgació ha estat cada vegada més fàcil i rapida. Però la transmissió d'una idea no ha estat mai tant ràpidament possible com ho és ara a través d'Internet. I a més, també més lliure.
Internet s'escapa al control dels estats i els grups de poder , per tant els ciutadans són molt més lliures de pensar i compartir el seu pensament amb altres ciutadans, encara que es trobin a milers de kilòmetres.
Tot això portat al tema que ens ocupa, l'Educació, em fa pensar que ara és molt més fàcil comunicar-se amb col·legues i altres persones interessades en el món de l'Educació i intercanviar idees amb ells i elles d'una manera que a la manera tradicional: cartes, telefon, congressos, etc.. trigaria anys en propagar-se. Perquè si un mestre tenia una idea nova i els mestres del seu entorn pensaven que estava boig, es trobava sol, i potser amb el temps, a algun congrés trobaria algú que compartís la seva idea, i més tard un altra, i així poc a poc. També tenia l'opció d'escriure un llibre que algú hauria de publicar, i ser llavors distribuït i comprat. Avui l'idea és pensada i transmesa a l'instant, i el receptors possibles milers. Això vol dir que no és possible concebi un mestre del segle XXI que no utilitzi les TICs, no és que elles, per si soles puguin fer un bon mestre, però un bon mestre actual no pot ser-ho sense utilitzar-les, perquè poc a poc els que no ho facin, aniran quedant forà del món actual. És com sí durant el Renaixement, una vegada implantada l'impremta, s'hagués seguit volent escriure els llibres manualment .
No dic que les trobades i els congressos, el contacte personal, sigui prescindible, per mi no ho és, no penso que les TICs substitueixin cap ferramenta, penso que amplia l'espectre amb una ferramenta més, i molt poderosa, mai l'us del coneixement i la informació havia estat tant democràtic.
I com alumnes d'un projecte innovador a l'educació en aquest aspecte, però també en altres, ens converteix amb agents del canvi que necessita l'Educació, que és del que parla el treball publicat a KUENTALIBROS.
http://kuentalibros.blogspot.com/

No hay comentarios:

Publicar un comentario